شریک سازید:
حزبالله لبنان با رد چهارچوب توافق امضاشده میان لبنان و اسرائیل در واشینگتن، این توافق را «تحقیرآمیز»، «شرمآور» و مغایر با حاکمیت لبنان توصیف کرده و مخالفت خود را با مفاد آن اعلام کرده است.
نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله، روز شنبه، ۶ سرطان (۲۷ جون)، در بیانیهای اعلام کرد که مشروطساختن خروج نیروهای اسرائیلی از خاک لبنان به خلع سلاح حزبالله را نمیپذیرد. او تأکید کرد که این گروه به مقاومت در برابر آنچه «اشغالگری اسرائیل» میخواند، ادامه خواهد داد.
قاسم در بخشی از سخنانش گفت: «ما به مقاومت در میدان برای شکست اشغالگران ادامه خواهیم داد. در سختترین شرایط میدان را ترک نکردیم و اکنون نیز آن را رها نخواهیم کرد.»
دبیرکل حزبالله همچنین دولت لبنان را متهم کرد که با امضای این توافق، به اشغال مناطق لبنانی مشروعیت داده و زمینه تداوم حضور و احتمال الحاق این مناطق به اسرائیل را فراهم کرده است.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که توافق اخیر میان لبنان و اسرائیل با میانجیگری ایالات متحده در واشینگتن به امضا رسیده و واکنشهای متفاوتی را در داخل لبنان برانگیخته است.
حزبالله از مخالفان اصلی این توافق به شمار میرود و آن را مغایر با منافع و حاکمیت ملی لبنان میداند.