رادیو افکار مردم

رادیو افکار مردم

سفرسرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور به ایران

اقتصاد
شریک سازید:

دفتر مطبوعات وزارت صنعت و تجارت ازسفرنورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت در رأس یک هیأت اقتصادی و تجارتی به ولایت سیستان و بلوچستان ایران خبر می دهند.

عبدالسلام جوادآخندزاده سخنگوی وزارت صعنت وتجارت می‌گوید که هدف از سفر نورالدین عزیزی شرکت در نشست “تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور”  و گفتگو در باره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت ولایت سیستان آن‌کشور است.

به گفته‌ای سخنگوی وزارت صنعت و تجارت آقای عزیزی با مقام‌های ایرانی در مورد تقویت ترانزیت از مسیر چابهار گفتگو نموده است.

به گفته آقای جوادآخندزاده هیأت افغانستان با مقام‌های ولایت سیستان و بلوچستان ایران در مورد تقویت ترانزیت از مسیر چابهار بحث کرده و گفته اند که چالش‌هایی دراین زمینه وجود دارد ه باید رفع شود.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که نورالدین عزیزی با مقام‌های ایرانی در باره  کاهش قیمت‌ها، مشخص شدن زمین‌هایی که در بندر چابهار در اختیار تاجران افغان قرار می‌گیرد، تعیین مسیر امتیازی و اختصاصی برای اموال ترانزیتی و فراهم کردن تسهیلات در سرک‌های ریلی، بحث کرده اند.

دوطرف هم‌چنان توافق کرده اند که برای دست‌یابی به توسعه‌ تجارت میان دوکشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار، کمیته‌ مشترک تخنیکی را در سطح ولایت ایجاد شده و از سوی کمیته مرکزی موضوعات دنبال شود.

بازدیدها: 62