رادیو افکار مردم

رادیو افکار مردم

موضع گیری پارلمان اروپا در مورد تنش نظامی ایران-اسرائیل در چیست؟

جهان
شریک سازید:

حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل طی سه روز گذشته در کانون توجه رسانه‌ها و شخصیت‌های جهانی از جمله اروپایی‌ها قرار گرفت.

اغلب موضع‌گیری‌های سیاستمداران اروپایی در راستای دفاع از اسرائیل و محکومیت ایران بود. این در حالی است که اسرائیل تا پیش از حمله شنبه‌شب از سوی ایران به دلیل تداوم جنگ غزه، حمله به کاروان امدادگران در این باریکه و عدم همراهی کافی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با انتقادهای بین‌المللی زیادی روبرو بود. 

با توجه به نزدیکی برگزاری انتخابات پارلمان اروپا که قرار است کمتر از دو ماه دیگر در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برگزار شود به موضع‌گیری‌های احزاب و گروه‌های سیاسی حاضر در پارلمان اروپا در مورد تنش‌ها بین ایران و اسرائیل پرداخته‌ایم.

حزب مردم اروپا که بزرگترین فراکسیون در پارلمان کنونی اروپا را تشکیل داده است از احزاب راست سنتی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل شده است. 

شاخص‌ترین چهره این گروه سیاسی اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا است که روز یکشنبه پس از حمله پهپادی و موشکی ایران گفت: «مراتب همبستگی و حمایت خودمان از اسرائیل را اعلام می‌کنیم. بار دیگر بر تعهدمان بر امنیت اسرائیل تاکید می‌کنم. به تلاش برای برقراری ثبات ادامه خواهیم داد.»

رئیس کمیسیون اروپا که سابقه فعالیت به عنوان وزیر دفاع آلمان را دارد پس از حملات روز هفت اکتبر حماس به اسرائیل سفر کرده بود و قاطعانه جانب این کشور را گرفته بود. سفر او به اسرائیل در آن زمان انتقادهایی را در پارلمان اروپا برانگیخت. 

مانفرد وبر، سیاستمدار آلمانی و رئیس گروه حزب مردم اروپا نیز روز یکشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «با توجه به تهدید روزافزون ایران تهدیدهای شدیدتر علیه حکومت ملاها لازم است.»

حزب مردم اروپا هم‌اکنون ۱۷۷ کرسی از ۷۰۵ کرسی پارلمان اروپا را در اختیار دارد و بنا به نظرسنجی‌ها در پارلمان آینده نیز جایگاه خود به عنوان بزرگترین فراکسیون را حفظ خواهد کرد.

بازدیدها: 104