رادیو افکار مردم

رادیو افکار مردم

اولین حمله پهپادی ایران به اسرائیل

گزارش
شریک سازید:

درساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه (26حمل1403) به وقت ایران، جمهوری اسلامی با صدها پهپاد و موشک کروز و بالستیک به اهدافی در اسرائیل حمله کرد که این اولین رویایی مستقیم دو کشور در ۴۵ سال گذشته بوده است.

به نقل از بی بی سی،دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل پس از این حمله گفت که حدود «۲۰۰ پهپاد، موشک کروز و بالستیک» از سوی ایران به سوی اسرائیل پرتاب شده است.

با این حال گزارش‌های مختلف حاکی از رهگیری و منهدم شدن «اکثر قریب به اتفاق» این موشک‌ها و پهپادها است و ارتش اسرائیل می‌گوید بیشتر آنها «خارج از محدوده اسرائیل» سرنگون شده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که که دستکم یک مکان در جنوب این کشور هدف قرار گرفته است اما آسیب «جدی» به این «مرکز نظامی» وارد نشده است.

به گزارش سرویس‌های اورژانس اسرائیل تاکنون در پی این حملات تنها یک دختر ۱۰ ساله بر اثر «اصابت ترکش» مجروح شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای نسبت به «خطر واقعی گسترش تنش ویران‌گر منطقه‌ای» هشدار داد و حمله گسترده هوایی ایران به اسرائيل را قویا محکوم کرده و خواستار توقف فوری مخاصمات شده است.

کشورهای آمریکا، بریتانیا و اردن اعلام کرده‌اند که اقدام به سرنگون کردن پهپادها و موشک‌های شلیک شده از سوی ایران کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر در شبکه ایکس نوشت که دولت این کشور با تمام طرف‌های درگیر در تماس است تا شرایط بحرانی در منطقه را مهار کند و جلوی افزایش تنش را بگیرد.

محمدرضا قرایی‌آشتیانی، وزیر دفاع ایران در خصوص استفاده از حریم هوایی یا خاک کشورها برای حمله به ایران هشدار داده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از آقای آشتیانی نوشته است: «هر کشوری که حریم هوایی یا خاک خود را برای حمله به ایران به روی اسرائیل باز کند، پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد.»

بازدیدها: 163