رادیو افکار مردم

رادیو افکار مردم

درپی سیلاب ها در فاریاب سه‌ تن جان باختند و راه مواصلاتی چهار ولسوالی قطع شد

گزارش
شریک سازید:

مقام های محلی در ولایت فاریاب می‌گویند،که در پی بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌های گرزیوان، بلچراغ و پشتونکوت این ولایت خسارات جانی و مالی به مردم وارد شده‌است.

مفتی عصمت‌الله مراد سخنگوی مقام ولایت فاریاب به رسانه ها گفت که در اثر جاری شدن سیلاب‌ها در ولسوالی بلچراغ یک زن و یک مرد جان باخته اند و یک محراب مسجد و مدرسه، دو آسیاب آبی، چهل پلچک، شصت سربند آب، بیش از یکصد حویلی، اضافه از ۵۰۰ جریب زمین زراعتی و یک پل بزرگ در ولسوالی پشتونکوت تخریب گردیده و راه‌های مواصلاتی چهار ولسوالی با شهر میمنه قطع گردیده‌است.

مولوی عبدالوکیل متوکل ولسوال پشتونکوت گفت، سیلاب های شب گذشته از ولسوالی‌های گرزیوان و بلچراغ در دریایی کته قلعه جاری شده علاوه بر صدها جریب زمین زراعتی و باغ مردم، پل خشت پل تخریب کرد و راه چهار ولسوالی قطع گردیده و صدها تن در دو طرف بند مانده اند.

ولسوال دلیل تخریب پل را پایین بودن کیفیت کار عنوان کرده و گفت که این پل ۶ سال پیش از سوی فواید عامه توسط یک شرکت خصوصی ساخته شد.

وی افزود، او با تیم انجنیری لوای اول قول اردوی الفتح در ساحه پل آمده وضعیت را ارزیابی نموده به مقامات مسوول گزارش دهند تا مشکلات پیش آمده در رفت و آمد مردم ولسوالی‌های پشتونکوت، بلچراغ، گرزیوان رفع گردد.

مولوی جمعه خان جلالی که از آدرس لوای اول قول اردوی ۲۰۹ در خشت پل رفته بود گفت که، طبق هدایت مقامات ذیصلاح وضعیت را از نزدیک مشاهده نمود و هر آنچه وسایط و امکاناتی که در لوا وجود دارد ترمیم راه و حل مشکل مردم به کار خواهند انداخت.

در این حال یک منبع معتبر گفت که پل خشت پل ۴۰ متر طول و ۹ متر عرض دارد و به هزینه نزدیک به ۲۳ میلیون افغانی توسط یک شرکت ساختمانی به نام خراسان شرق اعمار شده بود که بیشتر کارهایش غیر فنی بود.

بازدیدها: 164